SCAPOLAN, Anna Chiara
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.123
NA - Nord America 7.612
AS - Asia 4.909
SA - Sud America 686
AF - Africa 116
OC - Oceania 58
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 4
Totale 25.508
Nazione #
IT - Italia 7.497
US - Stati Uniti d'America 7.495
GB - Regno Unito 1.741
CN - Cina 1.567
SG - Singapore 1.428
HK - Hong Kong 639
BR - Brasile 545
DE - Germania 532
FR - Francia 450
SE - Svezia 443
RU - Federazione Russa 275
VN - Vietnam 264
UA - Ucraina 230
TR - Turchia 222
IN - India 193
KR - Corea 158
NL - Olanda 157
FI - Finlandia 145
BG - Bulgaria 90
BE - Belgio 79
ID - Indonesia 67
ES - Italia 64
PL - Polonia 61
CA - Canada 59
AT - Austria 58
AU - Australia 53
PK - Pakistan 53
CH - Svizzera 50
MY - Malesia 49
AR - Argentina 47
LT - Lituania 47
BD - Bangladesh 45
IE - Irlanda 40
PH - Filippine 40
ZA - Sudafrica 40
MX - Messico 36
RO - Romania 25
EC - Ecuador 23
MA - Marocco 23
JP - Giappone 22
PT - Portogallo 21
CL - Cile 20
DK - Danimarca 19
GR - Grecia 19
CO - Colombia 18
TW - Taiwan 18
AE - Emirati Arabi Uniti 17
IR - Iran 17
IL - Israele 15
NO - Norvegia 15
UZ - Uzbekistan 14
EG - Egitto 11
HU - Ungheria 11
IQ - Iraq 11
PY - Paraguay 11
VE - Venezuela 11
TH - Thailandia 10
SA - Arabia Saudita 8
CZ - Repubblica Ceca 7
JM - Giamaica 7
LK - Sri Lanka 7
SI - Slovenia 7
DO - Repubblica Dominicana 6
GE - Georgia 6
GH - Ghana 6
JO - Giordania 6
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 6
AZ - Azerbaigian 5
KE - Kenya 5
KZ - Kazakistan 5
LV - Lettonia 5
PE - Perù 5
RS - Serbia 5
TN - Tunisia 5
BA - Bosnia-Erzegovina 4
BH - Bahrain 4
CR - Costa Rica 4
EE - Estonia 4
UY - Uruguay 4
CI - Costa d'Avorio 3
ET - Etiopia 3
LB - Libano 3
MD - Moldavia 3
MM - Myanmar 3
NZ - Nuova Zelanda 3
PA - Panama 3
SM - San Marino 3
TZ - Tanzania 3
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 3
AL - Albania 2
BN - Brunei Darussalam 2
GA - Gabon 2
KG - Kirghizistan 2
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 2
LU - Lussemburgo 2
MC - Monaco 2
MT - Malta 2
MW - Malawi 2
NG - Nigeria 2
PS - Palestinian Territory 2
Totale 25.483
Città #
Southend 1.259
Santa Clara 1.214
Singapore 861
Hefei 734
Chandler 712
Milan 675
Hong Kong 619
Ashburn 615
Modena 532
Bologna 443
Rome 387
Jacksonville 386
Fairfield 376
Dearborn 291
Nyköping 281
Woodbridge 259
London 254
Ann Arbor 243
Houston 208
Beijing 198
Wilmington 163
Naples 154
Izmir 153
Seoul 152
Seattle 147
Parma 141
Florence 113
Turin 113
Chicago 111
Reggio Emilia 111
Cambridge 110
Los Angeles 97
New York 97
Redwood City 89
Sofia 88
Princeton 86
Helsinki 84
Grafing 81
Ho Chi Minh City 78
Boardman 75
Hanoi 75
Moscow 74
The Dalles 70
Eugene 69
Bremen 67
Bari 60
Verona 60
Palermo 58
Padova 55
Buffalo 54
Council Bluffs 53
Dallas 52
São Paulo 52
Napoli 51
San Diego 49
Brescia 46
Des Moines 42
Venice 42
Frankfurt am Main 39
Genoa 39
Shenzhen 39
Brussels 37
Catania 35
Shanghai 33
Venezia 33
Dublin 32
Monza 31
Trento 31
Formigine 28
Ravenna 28
Reggio Nell'emilia 28
Amsterdam 27
Cagliari 26
Chennai 26
Hangzhou 26
Perugia 26
Kent 25
Mestre 25
Sant'Ilario d'Enza 25
Falls Church 24
Jakarta 24
Piacenza 24
Sassuolo 24
Bolzano 23
Brooklyn 23
Munich 23
Rimini 23
Sarno 23
Warsaw 23
San Jose 22
Faenza 21
Toronto 21
Lahore 20
Livorno 20
Paris 20
San Cesario sul Panaro 20
Sydney 20
Vienna 20
Forlì 19
Rio de Janeiro 19
Totale 14.914
Nome #
Digitalization and hr analytics: A big game for an HR manager 1.318
La gestione delle risorse umane nelle imprese turistiche 718
Gli spazi di lavoro negli hub creativi: una ricerca esplorativa 698
Il performance management e lo sviluppo del capitale umano in un contesto di lavoro ibrido 588
Il futuro del lavoro si chiama “smart working”? Riflessioni e prospettive 544
GLI SPAZI COLLABORATIVI IN EMILIA-ROMAGNA: CARATTERISTICHE E RIPRESA POST COVID 489
La diffusione delle People analytics e l’utilità dell’analisi dei dati aziendali 471
La gestione strategica delle risorse umane 426
Performance Appraisal and Innovative Behavior in the Digital Era 424
IL PASSAPAROLA DEI DIPENDENTI COME STRUMENTO DI EMPLOYER BRANDING 409
Innovating onsite or coordinating online? An exploration of how knowledge practices shape the onsite and online collaboration interplay across the lifecycle of collaborative communities 402
La relazione tra le pratiche di gestione delle risorse umane e la performance negli studi di strategic human resource management 385
HR Analytics in the Digital Workplace: Exploring the Relationship between Attitudes and Tracked Work Behaviors 375
Green and nongreen recruitment practices for attracting job applicants: exploring independent and interactive effects 369
'Absolutely free'? The role of relational work in sustaining artistic innovation 343
PERFORMANCE APPRAISAL AND INNOVATIVE WORK BEHAVIORS 339
How To Attract And Retain Artistic Talent: The Case Of An Italian Ballet Company 324
Smart working e relazioni di lavoro 316
HOW PERCEPTIONS OF WORK LIFE BALANCE AND TECHNOLOGY USE IMPACT UPON CREATIVITY IN COLLABORATIVE SPACES 316
Employee attitudes and (Digital) collaboration data: a preliminary analysis in the HRM field 300
Organizzare la collaborazione nei luoghi di innovazione: le dinamiche relazionali tra spazi fisici e virtuali 293
Embeddedness and locational choices: A study of creative workers in a dance organization 288
L'organizzazione e la gestione delle risorse umane nelle imprese internazionali 288
Multiplex boundary work in innovation projects: the role of collaborative spaces for cross-functional and open innovation 271
Dove va l’industria automobilistica? 270
OCCUPATIONAL EMBEDDEDNESS AND INTER-ORGANIZATIONAL MOBILITY: AN EXPLORATORY STUDY IN A CREATIVE INDUSTRY 269
Identity and Social Media in an Art Festival 263
e-Learning Strategies of Italian Companies 260
Public Support and Corporate Giving to the Arts and Culture in Times of Economic Crisis: An Exploratory Analysis on the Italian Case 259
Organizational embeddedness and employee word of mouth: The moderating role of employer reputation 258
C’è “spazio” per la creatività e l’innovazione? Luci e ombre degli spazi collaborativi 253
Innovation, complementarities and performance in micro/small enterprises 252
Comuni 2.0. Un'indagine esplorativa sull'utilizzo dei social media nei Comuni italiani di medie e grandi dimensioni 248
Work Datafication and Digital Work Behavior Analysis as a Source of HRM Insights 245
Dubbi di una docente di organizzazione aziendale 244
The individual side of ambidexterity: Do individuals' perceptions match actual behaviors in reconciling the exploration and exploitation trade-off? 241
La progettazione della microstruttura 238
Gli spazi collaborativi come luoghi a sostegno della creatività 235
Vieni a lavorare con me? Le determinanti del passaparola sulla propria esperienza di lavoro: un’indagine esplorativa 234
Corporate social responsibility and employees’ embeddedness in the organization: an exploratory analysis 232
Corporate giving to the arts and culture in Italy: An exploratory analysis 231
Dai co-working agli spazi di collaborazione: come i nuovi luoghi di lavoro possono cambiare le aziende. 231
L'analisi e la progettazione della microstruttura 230
Le competenze manageriali nelle performing arts 229
I Comuni italiani sono 2.0? I risultati di un’indagine esplorativa 226
Employer branding e scouting 226
Individual intention to stay and embeddedness: exploring the case of a ballet company 223
Gli spazi collaborativi in Italia: stato dell’arte e prospettive future 219
Behavioural competencies and organizational performance in Italian performing arts: An exploratory study 217
L'attore individuale e il comportamento organizzativo 215
Resto anch’io? Sì, io sì! La job embeddedness come fattore di retention, ma non solo… 215
Complementarità e relazioni interorganizzative 209
Collaborative Spaces at Work: Innovation, Creativity and Relations 209
Work datafication and digital work behavior analysis as a source of social good 205
I lavoratori digitali sognano luoghi di lavoro digitali? L'importanza degli spazi fisici condivisi nel sostenere i lavoratori digitali 203
La gestione degli spazi e dei tempi di lavoro nei coworking 202
GLI SPAZI COLLABORATIVI COME LUOGHI DI SUPPORTO AI LAVORATORI DI FRONTE ALLE TRASFORMAZIONI DEL LAVORO 198
Lavorare fuori dai luoghi di lavoro tradizionali: nomadi digitali e i nuovi spazi di lavoro 198
‘Times are a-changing’: how coworking spaces could sustain cultural workers. The case of BASE, Milan. 197
The adoption of corporate e-learning in Italy 196
Should I stay or should I go? How an organization may affect the locational choices of creative workers 194
The P-O fit in the web-site recruiting. An explorative analysis 191
Il B2E nell’e-learning 186
I fattori di attraction e retention dei talenti. Il caso di una compagnia di danza 186
Una proposta di dialogo tra studi organizzativi e geografico-economici sul tema della employee retention 185
Total reward system e politiche retributive 183
Il time crafting negli spazi di coworking 183
Il campo dell'azione organizzativa 180
The balance of art and business between local and global needs: the role of HRM practices 178
La verifica del fit tra lavoratore e impresa: selezione e inserimento 176
Spazi collaborativi a orientamento sociale. Funzioni e prospettive nella transizione del lavoro 175
From Physical to Digital: Investigating the Offline Drivers of the Online Use and Quality of Knowledge Exchange of an Intra-Organizational Digital Collaborative Technology 174
Outsourcing della gestione del personale: determinanti e forme di governance. Un’analisi empirica 168
Time to attract and retain: l’impatto delle pratiche di HRM sul mercato del lavoro. Uno studio del caso Ferrari 166
Explaining path dependence in boundary work for internal and external innovation. The role of corporate collaborative spaces. 166
How perceptions of work-life balance and technology use impact upon creativity in collaborative spaces 165
Dancing in the digitalization: a case study on the sociomaterial platformization of creative organizations 163
Exploring the interplay between organizational and occupational embeddedness 163
Searching for creativity in innovative working contexts. The role of embeddedness in collaborative spaces 162
The balance between exploitation and exploration: leveraging on bundles of organizational solutions 157
È forse il momento di ‘ripensare’ all’organizzazione del turismo? 156
Scelte di confine. La gestione dei processi di HRM tra organizzazione, mercato e partnership. 156
Giovani alla ricerca di senso (del lavoro): le aspirazioni della generazione Z 155
Employees’ attitudes and work-related stress in the digital workplace: an empirical investigation 147
Human resource outsourcing in Italy 146
Gestire il capitale umano in tempi di incertezza 144
L’innovazione di prodotto e processo nelle piccole imprese metalmeccaniche: caratteristiche e relazioni con le performance aziendali 144
The leadership dance in a performing arts organization 140
La gestione strategica delle risorse umane 140
Exploration and exploitation: Do actual behaviors match individuals’ perceptions? 138
Innovation modes and performance in Italian manufacturing micro-small enterprises 129
L'impatto degli spazi collaborativi sull'attrattività e la coesione di un territorio 127
Introduction. Collaborative spaces between current trends and future challenge 126
The relational foundation of collaboration in a cultural and social hub. The case of Le Serre dei Giardini Margherita, Bologna 122
Hosting, producing and brokering: How collaborative spaces engage with local innovation ecosystems 112
Innovation, complementarity and performance in micro/small enterprises 112
Managing boundaries between work and non-work domains in a coworking space 111
Gli spazi collaborativi. Quale futuro dopo l’emergenza Covid-19? PERSONALE E LAVORO 107
Recruiting the next generation: insights from a corpus study of job advertisements targeting Gen Z 103
La buona gestione dell'impresa cooperativa 101
Totale 25.091
Categoria #
all - tutte 74.570
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 74.570


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.639 0 0 0 0 0 295 273 244 159 334 183 151
2021/20222.767 144 199 172 256 130 199 141 216 341 233 462 274
2022/20233.519 235 285 207 434 303 380 175 339 429 228 265 239
2023/20242.941 173 161 237 339 377 210 343 278 151 191 218 263
2024/20255.967 312 150 180 442 1.003 667 427 316 770 355 704 641
2025/20263.881 628 492 760 847 747 407 0 0 0 0 0 0
Totale 25.726