SCORZA, Maristella
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 17.296
NA - Nord America 6.574
AS - Asia 4.136
SA - Sud America 615
OC - Oceania 160
AF - Africa 145
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 12
Totale 28.938
Nazione #
IT - Italia 12.834
US - Stati Uniti d'America 6.364
GB - Regno Unito 1.248
SG - Singapore 1.245
CN - Cina 1.100
FR - Francia 791
HK - Hong Kong 517
BR - Brasile 463
SE - Svezia 444
DE - Germania 403
VN - Vietnam 279
NL - Olanda 227
RU - Federazione Russa 202
IN - India 199
UA - Ucraina 151
AU - Australia 147
TR - Turchia 141
CA - Canada 133
KR - Corea 111
GR - Grecia 108
FI - Finlandia 102
ID - Indonesia 98
ES - Italia 94
BE - Belgio 86
IR - Iran 85
SM - San Marino 82
CH - Svizzera 79
BG - Bulgaria 68
ZA - Sudafrica 64
RO - Romania 63
AR - Argentina 61
PL - Polonia 59
JP - Giappone 57
MX - Messico 52
LT - Lituania 45
PH - Filippine 40
PK - Pakistan 37
IL - Israele 35
MY - Malesia 33
IE - Irlanda 32
AE - Emirati Arabi Uniti 28
AT - Austria 28
NO - Norvegia 27
PE - Perù 24
BD - Bangladesh 23
IQ - Iraq 22
CZ - Repubblica Ceca 21
CO - Colombia 20
EG - Egitto 19
CL - Cile 15
HU - Ungheria 15
CY - Cipro 13
EC - Ecuador 13
PT - Portogallo 13
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 12
TH - Thailandia 12
DK - Danimarca 11
UZ - Uzbekistan 11
LV - Lettonia 10
MA - Marocco 10
NG - Nigeria 10
DZ - Algeria 8
EE - Estonia 8
JO - Giordania 8
KZ - Kazakistan 8
NZ - Nuova Zelanda 8
SA - Arabia Saudita 8
ET - Etiopia 7
EU - Europa 7
HR - Croazia 7
SI - Slovenia 7
SV - El Salvador 7
TN - Tunisia 6
VE - Venezuela 6
LB - Libano 5
LU - Lussemburgo 5
GH - Ghana 4
GY - Guiana 4
KE - Kenya 4
MT - Malta 4
NP - Nepal 4
PY - Paraguay 4
AZ - Azerbaigian 3
DO - Repubblica Dominicana 3
GE - Georgia 3
HN - Honduras 3
JM - Giamaica 3
LS - Lesotho 3
MD - Moldavia 3
PG - Papua Nuova Guinea 3
TW - Taiwan 3
UY - Uruguay 3
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 3
BO - Bolivia 2
CI - Costa d'Avorio 2
FJ - Figi 2
GD - Grenada 2
LK - Sri Lanka 2
NI - Nicaragua 2
PA - Panama 2
Totale 28.912
Città #
Rome 1.058
Santa Clara 931
Singapore 805
Ashburn 676
Milan 668
Southend 606
Chandler 519
Hong Kong 486
Bologna 370
Hefei 330
Modena 299
Fairfield 275
Nyköping 223
Beijing 217
London 201
Florence 191
Naples 188
Turin 176
Palermo 172
Jacksonville 167
Dearborn 161
Ann Arbor 148
New York 143
Houston 141
Padova 137
Bari 135
Parma 123
Reggio Emilia 119
Wilmington 114
Los Angeles 111
Perugia 106
Woodbridge 106
Verona 101
Cambridge 100
Urbino 97
Ho Chi Minh City 93
Genoa 92
Redwood City 92
Catania 91
Seoul 86
Seattle 85
Dallas 69
Bremen 68
Princeton 67
Chicago 65
Salerno 64
Sofia 64
Hanoi 63
Ancona 61
Moscow 59
Council Bluffs 58
Helsinki 56
The Dalles 56
Messina 53
Buffalo 52
Eugene 51
Munich 50
Cagliari 47
Brescia 45
Torino 44
Trieste 43
São Paulo 42
Jakarta 41
Mumbai 39
Sydney 39
Pescara 38
San Diego 38
Lucca 35
Frankfurt am Main 34
Macerata 34
Venice 33
Warsaw 33
Bergamo 32
Athens 31
Johannesburg 31
Reggio Nell'emilia 31
Ferrara 30
Napoli 30
Paris 30
San Marino 30
Shanghai 30
Trento 30
Stockholm 29
Brisbane 28
Como 28
Thessaloniki 28
Denver 27
Izmir 27
San Mateo 26
Mexico City 25
Tokyo 25
Pisa 24
Rimini 24
Villa Cortese 24
Brussels 23
Chennai 23
Ottawa 23
Piacenza 23
Reggio Calabria 23
Vicenza 23
Totale 13.238
Nome #
DSA: IDENTIFICAZIONE, VALUTAZIONE E TRATTAMENTO. Indicazioni per gli operatori. 1.921
La dislessia evolutiva lungo l’arco della scolarità obbligatoria 1.673
La diagnosi di dislessia e disortografia evolutiva nei bambini bilingui (L2) 1.381
Competenze linguistiche e pragmatica in differenti condizioni del neurosviluppo: confronto tra i profili emersi al questionario ccc2 1.274
Letter chain e word chain. Un nuovo strumento di screening per l’identificazione dei bambini con difficoltà di lettura 1.259
La diagnosi di Dislessia e Disortografia Evolutiva nei bambini bilingui (L2). Evidenze sul ruolo del lessico 1.036
Women During the Covid-19 Lockdown: More Anxiety Symptoms in Women With Children than Without Children and Role of the Resilience 1.009
Il bambino bilingue con difficoltà di apprendimento della letto-scrittura: è sempre corretto parlare di DSA? 959
DSA e memoria di lavoro 921
Il TRPS: nuovi indici psicometrici e predittività dello strumento per lo screening precoce di lettura 775
Trattamento lessicale nella dislessia evolutiva: confronto tra la modalità cartacea e computerizzata 634
Perception of specific learning disorders in parents and teachers. A socio-cultural perspective 560
Competenze pragmatiche e linguistiche nei Disturbi Specifici dell'Apprendimento (DSA): uno studio attraverso il questionario CCC2 497
Dallo screening alla riabilitazione dei disturbi specifici dell'apprendimento: una prospettiva di integrazione di studi neuropsicologici e comportamentali. 467
Psychopathological symptoms in Italian children and adolescents with Specific Learning Disorder: What do mothers and fathers report about? 436
The evolution of the reading profile in children with developmental dyslexia in a regular ortographies 399
Relationships between pragmatic abilities, school well-being and psychological health in typically developing children 393
PRESENTAZIONE DEL PROGETTO TIDE 362
Declarative learning of new real-words in primary and secondary school children: Evidence of consolidation over time 361
Assessing decoding ability: the role of speed and accuracy and a new composite indicator to measure decoding skill in elementary grades 342
A new procedure to measure children's reading speed and accuracy in Italian 334
La conoscenza delle tabelline 326
Una valutazione europea per la dislessia. Tra desideri e necessità 321
Gestire gli studenti con DSA in classe uso delle mani e della linea dei numeri nel progetto PerContare. 320
Attività di potenziamento della letto-scrittura di tipo lessicale nei bambini con Disturbo Specifico dell'Apprendimento 312
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers 310
Fattori di protezione e fattori di rischio per la carriera accademica di studenti e studentesse universitari con disturbo specifico dell’apprendimento 301
Beyond Verbal Behavior: An Empirical Analysis of Speech Rates in Psychotherapy Sessions 296
SPILLO: un nuovo strumento per l’identificazione della lentezza nella lettura orale 295
An analysis of perception through the narrative of the self in students of primary school with dyslexia 294
SPILLO Strumento per l'identificazione della lentezza nella lettura orale 290
Nuove acquisizioni sui meccanismi dell’apprendimento 274
Studio dell’incidenza della dislessia nelle scuole elementari e medie in Emilia Romagna e Lombardia 267
Early numerical skills in individuals with Down Syndrome 267
Language delay identification at 24-36 months of age: The central role of the pediatrician|Identificare i ritardi nello sviluppo del linguaggio a 2-3 anni: il ruolo determinante del pediatra 265
Decoding automaticity in reading process and practice. How much influence does summer vacation have on children’s reading abilities in primary school? 264
A Neuropsychological Profile of Developmental Dyscalculia: The Role of Comorbidity 263
Impaired school well-being in children with specific learning disorder and its relationship to psychopathological symptoms 253
Language and Pragmatics Across Neurodevelopmental Disorders: An Investigation Using the Italian Version of CCC-2 248
La dislessia evolutiva 243
Dyslexia and psychopathological symptoms in Italian university students: a higher risk for anxiety disorders in male population? 237
Genitori di bambini con Disturbo dello Spettro dell’Autismo durante la pandemia da COVID-19: effetti di ansia e resilienza sul benessere dei fratelli e delle sorelle 229
The European battery for reading assessment: Interlingual comparative study of reading abilities 226
Some experimental results on the role of speed and accuracy of reading in psychometric tests. 226
New Fuzzy Composite Indicators for Dyslexia 225
New fuzzy composite indicators for dyslexia 223
XX CONGRESSO NAZIONALE DELLA SEZIONE DI PSICOLOGIA CLINICA E DINAMICA 209
THE WORD CHAIN TEST: A SHORT COLLECTIVE SCREENING FOR IDENTIFICATION OF CHILDREN AT RISK FOR READING DISABILITIES 203
I disturbi specifici dell’apprendimento: caratteristiche cliniche 200
Developmental trajectories of set-shifting ability from childhood trough adolescents 179
Set-shifting profile in students with Dyslexia 173
Adolescenti con e senza DSA dopo due anni di pandemia: esiti psicologici differenti? 170
Morpho-Syntactic Deficit in Children with Cochlear Implant: Consequence of Hearing Loss or Concomitant Impairment to the Language System? 170
Application to adolescents of a pure set-shifting measure for adults: identification of poor shifting skills in the group with Developmental Dyslexia 165
Quale relazione tra malessere scolastico e sintomi psicopatologici in bambini con Disturbo Specifico dell’Apprendimento (DSA)? 162
Indagine conoscitiva di studenti dislessici in ambito universitario 161
Impact of quality of life and autistic traits on Internet Addiction: a study on Italian university students. 159
. Il Progetto PerContare – pratiche per una “buona didattica” e metodi per la rilevazione di bambini con difficoltà in matematica. 159
Dati preliminari su una prova di apprendimento verbale in età evolutiva. 157
Specific Learning Disorders in young adults: investigating pragmatic abilities and their relationship with Theory of Mind, executive functions and quality of life. 155
Profilo cognitivo in studenti universitari con DSA: confronto tra studenti con sola dislessia e con DSA di tipo misto 153
Quality of life and its relationship to maternal experience and resilience during COVID-19 lockdown in children with specific learning disabilities 153
Emotional and behavioural features in children with SLD: different opinions between parents. 151
L’apprendimento della lettura in un contesto multilinguistico. Il progetto S.T.A.R. 146
L’apprendimento della abilità scolastiche. Modelli di apprendimento del codice del linguaggio scritto 145
Are sleep disturbances a risk factor for suicidal behavior in the first episode of psychosis? Evidence from a systematic review 144
Cognitive Profile Discrepancies among Typical University Students and Those with Dyslexia and Mixed-Type Learning Disorder 134
Italian version of the word chain test: a short collective screening of low word recognition abilities. 124
Psychological health of mothers and siblings of children with autism spectrum disorder during COVID-19 pandemic: New evidence in Italian families 117
Set-shifting in bambini normolettori e con dislessia: una prova di fluenza verbale alternata. 113
Repetitive negative thinking in university students with Specific Learning Disorder: does gender matter? 112
Screening per l’identificazione delle difficoltà di lettura e scrittura in contesti multilinguistici: il progetto S.T.A.R 110
Effects of textual prompting and constant time delay on social communication skills of young adults with Prader Willi syndrome during online socialisation activities 109
Effetti dell’uso delle videochiamate sul benessere della persona anziana: una revisione sistematica 108
Psychopatological symptoms in Italian children and adolescents with specific learning disorder: what do mothers and fathers report about? 107
The Moderator Effect of Subthreshold Autistic Traits on the Relationship between Quality of Life and Internet Addiction 107
Which relationships between pragmatic difficulties and Theory of Mind, Executive Functions and Quality of Life in young adults with Specific Learning Disorder? 106
The role of perceived learning environment in scholars: A comparison between university students with dyslexia and normal readers. 100
Psychological Health of Deaf Pre-Teens and Teenagers with Cochlear Implants and Maternal Psychological Features: A Pilot Study 98
Emotion regulation in university students with dyslexia: How does it interact with anxiety and depression? 96
Sintomi psicopatologici in bambini con disturbo specifico dell’apprendimento (DSA): differenze tra quanto riportano madri e padri. 80
WAIS-IV in studenti universitari con Disturbo Specifico dell’Apprendimento: analisi dei profili cognitivi 79
Academic Burnout in University Students with Specific Learning Disorders: The Mediating Role of Anxiety in the Relationship Between Burnout and Depression 77
Studio pilota sulla salute psicologica delle madri di bambini con Disturbo Primario di Linguaggio. 66
The Mediation Role of Emotion Regulation in the Relationship Between Anxiety and Depression in University Students with Specific Learning Disorder 65
Rumination and worry profile in university students with Specific Learning Disabilities 64
null 49
La mentalizzazione genitoriale e la sua associazione con la salute psicologica in adolescenza: uno studio pilota comparativo su famiglie con figli con impianto cocleare e con sviluppo tipico 39
A comprehensive approach to adolescent suicide prevention: insights from a narrative review perspective 30
Indirect Effects of Body Dissatisfaction in the Association Between Intolerance of Uncertainty and Disordered Eating Attitudes: A Cross-Sectional Study on Italian University Female Students 26
null 14
Pain, Anger, and Rumination in Fibromyalgia: A Vicious Cycle? 3
The Psychological Burden of Neuromuscular Diseases: A Narrative Review of Anxiety, Depression, Coping, and Quality of Life 1
Totale 29.216
Categoria #
all - tutte 69.080
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 69.080


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.411 0 0 0 0 0 184 174 250 187 271 227 118
2021/20223.493 218 265 214 231 254 218 256 250 359 418 554 256
2022/20234.043 221 239 324 380 392 364 229 394 506 341 373 280
2023/20244.061 218 231 254 464 429 535 316 391 244 360 301 318
2024/20256.281 303 164 323 606 916 637 438 393 626 503 632 740
2025/20264.494 653 478 642 1.034 1.230 457 0 0 0 0 0 0
Totale 29.216